(Ez a bejegyzés főleg felnőtteknek és gimnazistáknak szól.)

Most olvasom a Papp-Térey páros által írt Kazamaták című drámát.Talán az utóbbi évtizedek legfontosabb darabja.

Én nem láttam színházban,viszont nagyon érdekelne egy beszámoló olyantól,aki már látta.Számomra olvasva is hátborzongató és izgalmas.Az alantas és jogos indulatok elég félelmetes keveréke áll elő a darab során,amivel nehéz mit kezdeni.Már a darab jól kezeli művészileg.Én állok nehézségek előtt,ha fel akarom dolgozni az élményt.Tanítani kellene a gimnáziumokban ezt a drámát,nagyon jó lenne.

Ebben a részben van az egyik kulcsmondat,szerintem:

"Nikkel:(türelmetlenül):Van kazamata?

Ottó 3:Van kazamata?Ott lennék,ha volna....

(Megváltozott hangon)

Hát hogyne lenne már!...Bö-bö-börtön az ország."

A bejegyzés trackback címe:

https://olvass.blog.hu/api/trackback/id/tr73353361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L. Levente a 6.c-ből 2008.06.25. 00:16:16

Tanár úr olvasta a Téreynek az Asztali zene című drámáját? valami zseniális

longauerlci 2008.06.25. 08:35:19

Még nem olvastam, de az ajánlatod után megteszem...majd.

Pánczélné Erika 2008.11.19. 14:54:02

Kedves "Longi bácsi"!
Örültem, hogy említésre került ebben a nagyszerű blogban Bálint Ágnes neve is.Nekem is kedvem támadt újra kézbe venni a régi kedvenceimet.A gyerekkönyvtárba, ahová a gyerekeim révén nekem is szabad bejárásom van, ráakadtam egy számomra eddig ismeretlen kötetre : Lepke az írógépen .
Ez a visszaemlékezések sorozatából álló kis kötet megértette velem, hogy miért is szerepel oly sok írásában a Duna (Hajónapló, Szitakötők szigetén) vagy honnan is ered az sok kisállatról szóló történet, amiket a regényeiben, rajzfilmekben megismerhettünk.A sokat emlegetett kreativitás fejlesztéshez is sok ötletet kaphatunk az egyes fejezetekből, hiszen a kislány Bálint Ágnes játékszereit itt mind megtalálhatjuk: nem kellett hozzájuk egyéb, mint kövek, kagylók,úszó farönkök esetleg békák...
Én már sok részt felolvastam belőle a gyerekeimnek és ajánlom másoknak is.
Üdvözlettel: Pánczélné Erika
(szülő)
süti beállítások módosítása