De az érdeklődő ifjak is elovashatják ezt,érdemes.

"Ezzel szemben a – PISA-vizsgálatban kiváló, de a PIRLS-ben látszólag rossz eredményeket elérő – norvégok, svédek, finnek messze elnyújtva fejlesztik e készségeket. Finnországban eleve hétéves korban van a beiskolázás legkorábbi időpontja, és eszükbe nem jut – az a Magyarországon még mindig sok helyen hallható gyakorlat –, hogy „karácsonyra ír-olvas a gyerek”. Minimum két évet hagynak az olvasás elsajátítására, és azután sem hagyják abba! "

Ezt próbálják korrigálni több módon az iskolákban,erre egyre több a lehetőség is.De nem ezzel szeretnék foglalkozni most.

Azt szeretném kiemelni inkább,hogy a kevésbé rugalmas oktatási rendszer nem tudja a megoldást teljes mértékben kimunkálni.A vázolt helyzetben óriásira nő az iskolán kívüli(illetve a nem tanrendi) olvasási programok,olvasási aktivitás jelentősége.Kicsiknél a gyakori felolvasás,nagyoknál az aktivitás serkentése.A hiányok egy tekintélyes részét az iskola nem képes pótolni valójában,másrészt a fejlesztés mellett tudást is kell adnia.

Hát igen,a szülők pótolhatatlanok.

A bejegyzés trackback címe:

https://olvass.blog.hu/api/trackback/id/tr57306881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomi 2008.03.18. 20:02:41

Hát ez nagyon izgalmasnak hangzik. Feltétlenül elolvasom. Mit olvashat egy 5. osztályos gyerek még?

longauerlaci 2008.03.19. 09:36:23

Lehet Mándyt olvasni,a blogban többször írtunk róla.